ISO 10002:2018 Belgesi
ISO 10002:2018 Belgesi

ISO 10002 2015 Belgesi

                Müşteri memnuniyetsizliği işiniz hakkında kötü sonuçlar doğurabilir ve kurumunuza ciddi zararlar verebilir. Yapılan son araştırmalara göre, 26 mutsuz müşteriden ortalama 25'i daha sonra 1.560 arkadaşını işletmenizden uzaklaştırıyor ve sizi zarara uğratıyor. Akıllı bir yönetim, kendilerini rakiplerinden farklılaştırmak için çabalayacak, müşteri hizmetleri konusundaki standartlarını tanımlayacak ve müşterileri için etkili bir şikayet teslim etme sistemi oluşturmanın yollarını bulacaktır.

Soruna her zaman somut bir çözüm bulunmadığından şikayet yönetimi zordur. Başarı, şikayeti ne kadar iyi anladığınıza, nasıl ele alındığına ve müşterinin sunulan çözümden memnun olup olmadığına bağlıdır. Kalite Yönetimi için ISO 10002'nin yeni bir sürümü: Müşteri Memnuniyeti - Kuruluşlarda Şikayet Yönetimi Kılavuzu, mükemmel bir müşteri hizmetleri sertifikasıdır ve özellikle bu amaç için tasarlanmış 'gerçekten' bir kılavuz görevi görür.

“Şikayet, memnun olunmayan bir durum sonucunda, bir yanıtın ya da sunulacak olan çözümün açıkça veya dolaylı olarak müşteri tarafından beklendiği durumlarda, ürünleriyle veya şikayetleri ele alma sürecinin kendisiyle ilgili olarak bir kuruluşa yapılan memnuniyetsizliğin bir ifadesidir.” ISO 10002'den tanım. ISO 10002, ister özel, ister kamu veya gönüllü sektörlerde olsun, her tür ve büyüklükteki işletme için temel bir gereklilik olan müşteri beklentilerini aşmak istemektedir.

ISO 10002'nin Faydaları

  • Müşteri Güveni

Yönetim sistemini benimseyerek müşterilerin sadakatini koruma yeteneği artırılır. Müşteriler, herhangi bir sorgu veya şikayetinin çözümü ve düzeltilmesi için taahhütte bulunduklarından emindirler.

  • Verimliliği arttırmak

Uygulama ve belgelendirme, müşterilerin yönetimi için tutarlı bir süreç sağlar, bu da nedenlerin belirlenmesine ve şikayetlerin nedenlerinin ortadan kaldırılmasına ve ayrıca kuruluşun operasyonlarının iyileştirilmesine olanak tanır.

  • Daha İyi İlişki

Sistem, şikayetleri ele almak, analiz etmek ve gözden geçirmek için müşteri odaklı bir yaklaşımı benimsemeye yardımcı olur ve personeli müşterilerle çalışma becerilerini ve davranışlarını geliştirmeye teşvik eder.

  • Devamlı gelişim

Sürekli iyileştirme ve şikayetleri ele alma sürecinin analizi, yapılacak iyileştirmelerle şikayetlerin giderilmesi için bir temel sağlar.

  • Şeffaf Sistem

Şikayette bulunacak müşterileri açık, efektif ve kullanımı kolay bir şikayet süreci sağlamanıza olanak tanır.

  • Denetlenebilir Sistem

Şikayet yönetim sistemi denetlenebilir bir sistemdir ve bu nedenle şikayetleri değerlendirme sürecinin denetlenmesi, sistem uyumluluğunu ve işe yararlılığı gösterir.

  • Senkronizasyon

Bir şirketin şikayetleri değerlendirme süreci için bir kaynak olarak geliştirilmiştir. Tek başına ya da ISO 9001- Organizasyonun Kalite Yönetim Sistemi ile birlikte entegre olarak kullanılabilir.

  • Yönetim Sistemi

Bu bir yönetim sistemi olduğu için yönetim sistemine ait bütün bileşenler, şikayetleri ele alma sürecinin etkinliğini ve verimliliğini gözden geçiren ISO 10002:2004 ile uyumlu şikayet yönetim sisteminde miras alınır.

  • Müşteri memnuniyeti

Geri bildirim açık ve tamamen müşteri odaklı bir ortam hazırlayarak, şikayetleri çözerek ve kuruluşun ürün ve müşteri hizmetlerini iyileştirmeye yönelik yeteneklerini geliştirerek müşteri memnuniyetini artırır

  • Yönetim Odağı

Personel eğitimi de dahil olmak üzere kaynakların yeterli alımı ve dağıtımı yoluyla yönetim taahhüdü;

  • Marka İyileştirme

Sertifikalı şikayet yönetim sistemi, müşterilere ve diğer paydaşlara, şikayet sahiplerinin ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak ve ele alarak, ürün ve müşteri hizmet kalitesini iyileştirmek için şikayetleri ele almak, analiz etmek ve gözden geçirmek için süreçleriniz olduğunu gösterir.

  • Güvenilirlik

Etkili şikayet Yönetim sistemi, şikayetleri ele almak ve incelemek için tanımlanmış sorumlulukların ve prosedürlerin yerinde olmasını sağlamaya yardımcı olur.

                Firmamız İDCERT ile bu ve ihtiyacınız olan diğer bütün belgeler ve sertifikalar hakkında profesyonel bir şekilde destek alabilir ve bu süreçleri en kolay şekilde gerçekleştirerek bu belgelere sahip olabilirsiniz.

ÇEREZ BİLGİLENDİRMESİ Deneyiminizi geliştirmek için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Detaylı bilgi için K.V.K.K. Aydınlatma Metni sayfasını ziyaret edebilirsiniz.